Zout: we gebruiken
het allemaal

In samenwerking met het Corpus Museum in Leiden 
wilde de Nierstichting visueel maken wat de impact
van zout is op de nieren.

Vertel ons jouw wensen!

Klantvraag

Zout: we gebruiken het allemaal. Een groot deel van de Nederlanders krijgt echter veel te veel zout binnen. En dat is slecht voor de nieren. De Nierstichting wil mensen doen beseffen wat zout doet met de nieren. Maar dan wel op eigentijdse, speelse wijze.

Zo ontstond het idee voor de ZoutQuiz. In samenwerking met het Corpus Museum in Leiden wilde de Nierstichting visueel maken wat de impact van zout is op de nieren. Bezoekers van het Corpus Museum kunnen terecht bij een stand binnen het museum om de ZoutQuiz te spelen. Een interactieve quiz die mensen op een originele manier bewust maakt van hun zoutgebruik.

Happy Leads, een partner van Juice die zich profileert op het gebied van leadgeneratie in de breedste zin van het woord, en dit ook voor De Nierstichting heeft gedaan, zorgde ervoor dat de vraag voor het ontwikkelen van de ZoutQuiz bij Juice terecht kwam. Deze opdracht namen wij natuurlijk maar al te graag aan!

  • Klant: Nierstichting
  • Sector: Fondsenwerving
  • Services: Design, HTML, Kiosk
  • Website(s):
Vertel ons jouw wensen!

Aanpak

Het ontwikkelen van de ZoutQuiz dus. Een vernieuwende, leuke opdracht voor Juice!
De Nierstichting had een duidelijk plan voor ogen: een interactieve quiz waarbij de nieren een centrale rol spelen. De bezoeker beantwoordt vragen door middel van buttons. Via de buttons worden twee verlichte nieren aangestuurd. Bij ieder foutief antwoord worden de nieren kleiner. Een foute keuze heeft dus direct gevolgen. De quizvragen leiden tot een score en een topscorelijst. Een stukje competitie kan immers nooit kwaad!

Bij de verwezenlijking van dit project heeft Juice de zorgen van De Nierstichting compleet uit handen genomen. De eerste stap was het in kaart brengen en aanleveren van de benodigde hardware en toebehoren. Vervolgens ontwikkelde Juice de koppeling tussen de hardware en software die nodig was voor het kunnen spelen van de quiz. Belangrijk hierbij was de koppeling met het systeem van Corpus, zodat ook daar de topscorelijst getoond kan worden. Omdat het systeem te allen tijde en overal moet kunnen werken, heeft Juice ervoor gezorgd dat de quiz zowel online als offline volledig te gebruiken is.

Met dit project hebben wij de veelzijdigheid van ons bedrijf laten zien. Een uniek idee is omgezet tot een bijzonder leerzaam spel, klaar om Nederland te helpen naar een gezondere levensstijl.

Op zoek naar deze aanpak?

Het resultaat

Op dit moment is De Nierstichting druk bezig met het implementeren van de ZoutQuiz in het Corpus Museum. Medio november zullen de bezoekers het spel kunnen spelen. Ons aandeel in dit project is groot geweest en wij gaan ervan uit dat dit een groot succes wordt.

Wat ons betreft is de ZoutQuiz een prachtige aanvulling op het Corpus Museum. Een speels, interactief product met een belangrijk doel: mensen bewust laten worden van de ongezouten waarheid. Durf jij het aan?

Hebben we jouw interesse gewekt?